خدا یکتاست

خدا یکتاست

یکتاپرستی
خدا یکتاست

خدا یکتاست

یکتاپرستی

تکلیف عمومی

به نام خدا

 


 

در روز قیامت هیچ انسانی نمی تواند بگوید که من نمی دانستم خدا یکی است. در آن روز کسی نمی تواند بگوید که من تابع دین پدرانم بودم. در آن روز کسی نمی تواند بگوید که خدا برای ما رسول نفرستاده است.

زیرا خدا قبل از خلقت با همه فرزندان آدم تسویه حساب کرده است. همه مردم باید تا آخر لحظات زندگی به خدای یکتا ایمان آورند. حتی اگر رسولی برای آنها فرستاده نشود.

 

[7:172] به یاد آور که پروردگارت تمام نواده هاى آدم را احضار کرد و آنها را بر خودشان شاهد گرفت: "آیا من پروردگار شما نیستم؟" همه گفتند: "بله. ما شهادت مى دهیم." بنابراین، شما روز رستاخیز نمى توانید بگویید: "ما از این اطلاع نداشتیم."

 [7:173] و نمی توانید بگویید: "این والدینمان بودند که بت پرست بودند و ما فقط گام های آنها را دنبال کردیم. آیا ما را به خاطر آنچه دیگران بدعت نهادند، تنبیه خواهی کرد؟"

 

جوامعی که برای آنها رسول فرستاده نشده است ، باز هم موظفند که به خدا یکتای ایمان آورند. خدا با همه مردم اتمام حجت کرده است و حداقل یک مورد را از همه می خواهد. آن یک مورد پذیرش خدای یکتاست. 

هیزم جهنم

به نام خدا

 

بین جهنمیان ذره ای دوستی و رحم وجود ندارد. کسانی که وارد جهنم میشوند در آنجا دشمن همدیگر خواهند شد و همدیگر را لعنت می کنند. عده ای از مردم فکر می کنند که در جهنم با افراد دیگر جهنم دوست خواهند شد و به این طریق وقت خویش را سپری می کنند. آنها نمی دانند که در جهنم هیچگونه دوستی و محبتی وجود ندارد. در جهنم حتی به مدت یک دقیقه هم آرامش اعصاب وجود ندارد. در جهنم هر فردی بغل دستی اش را لعنت و نفرین می کند. رحم و محبتی وجود نخواهد داشت.

 

[7:38] او خواهد گفت: "همراه با امت‌هاى پیشین از جن ها و انسان ها وارد دوزخ شوید." هرگاه گروهى وارد شوند، گروه اجدادى خود را لعنت خواهند کرد. هنگامى که همگى وارد شوند، گروه جدید دربارهٔ گروه قبلى خواهد گفت: "پروردگارا، اینان همان کسانى هستند که ما را گمراه کردند. عذاب دوزخ را برایشان دو برابر کن." او خواهد گفت: "براى هر کدام دو برابر است، ولى شما نمى دانید."

 

 اگر شما در این دنیا دلگیر شوید، می توانید با مناجات با خدا به خود آرامش دهید. اگر شما در این جهان افسرده شوید ، می توانید با قدم زدن در هوای آزاد افسردگی خویش را کاهش دهید. اما در جهنم نمی توانید با خدا مناجات کنید. حتی نمی توانید با فرد کناری خویش درددل کنید.

 

[83:15] درواقع، در آن روز، از پروردگارشان جدا خواهند بود.

 

جهنم بدبختی بزرگی است. خودت را از جهنم نجات بده. به همین خاطر خدا میفرماید که قسمتی از سوخت جهنم، مردم خواهند بود. یعنی جهنمیان برای همدیگر عذاب هستند. جهنمیان مایه آرامش همدیگر نیستند، بلکه لحظه به لحظه بر عذاب همدیگر می افزایند. به جز لعن و نفرین و دشنام و حرفهای نا امید کننده چیز دیگری از آنان شنیده نمی شود.

 

 

[66:6]  ای کسانی که ایمان آورده اید، خود و خانوادهٔ خود را از آتش دوزخی که سوخت آن مردم و سنگ هاست، حفظ کنید. نگهبانان آن فرشتگان سخت گیر و نیرومندی هستند که هرگز از خدا نافرمانی نمی کنند؛ آنچه را که به آنها فرمان داده شود، اجرا می کنند


تعصب فرقه ای

 من کسی را می شناسم که نماز نمی خواند، اما وقتی از مذهبش صحبت می کند ، تو فکر می کنی که این فرد نویسنده و از بنیانگذاران مذهبی است. ای کاش مردم نسبت به خدا تعصب داشتند. اگر انسانها فقط چیزهایی را می گفتند که به آن ایمان داشتند. اگر فقط نسبت به چیزی تعصب داشتند که به ان ایمان داشتند. ای کاش انسانها در تعصبات خود احساسی عمل نمی کردند. حدیث و سنت کشورهای مسلمان را به انحطاط و نابودی کشانده است. هند و پاکستان را با هم مقایسه کنید. در پاکستان و افغانستان روزانه دهها نفر بر اثر تعصبات کشته می شوند. هند از پاکستان پیشرفته تر است. چقدر زشت است کشتن انسانها به خاطر تعصبات فرقه ای ! چقدر زشت است تعصب نشان دادن نسبت به غیر خدا! آیا خدا دستور داده است که مردم در خیابان به خاطر تعصبات فرقه ای شورش کنند و دیگران را بکشند ! آیا خدا دستور کشتن داده است! لعنت بر شیطان که چنین بلایی را سر انسانها می اورد. اسلام دین منطق و گفتگوست. اسلام مخالف تعصبات فرقه ای است.  

خدایان در کنار خدا

به نام خدا وقتی انسان در مقابل خدا شورش کند، سعی می کند خدا را مطابق خواسته های خویش درآورد. انسان عصیانگر میخواهد خدا را تحت کنترل خویش درآورد. در واقعیت باید انسان تحت فرمان و کنترل خدا باشد. اما با دخالت شیطان انسان سعی می کند خدا را زمینی کند و خدا را تحت کنترل خویش درآورد. به این طریق انسان ، خدایی با خصوصیاتی دیگر می سازد، قدرتها و صفاتی که فقط مخصوص خداست به موجودات دیگر داده می شود. برای انسانهای دیگر صفاتی خدایی تعریف می کند و به این طریق بت ساخته می شود. خدا انسان را ساخته است. اما وقتی انسان بخواهد خدا را طبق امیال خویش بسازد، در این حالت بت ساخته است. یکی از صفات مهم خدا استجابت دعاهاست. اما شیطان این صفت خدا را به انسانهای دیگر داده است. زیارتگاهای مختلفی به اسم شفاعت در اقصا نقاط جهان ساخته شده است. انسانها در این زیارتگاهها به دنبال خدا می گردند. این یعنی برای خود بت ساختن. انسان با تمایلات شیطانی می خواهد خدا را طبق میل خویش تعریف کند، در نتیجه از طریق مخلوقات دیگر خدا را می پرستد. [7:138] ما بنى اسراییل را از دریا گذراندیم. هنگامى که از کنار مردمى که در حال پرستش مجسمه ها بودند، گذشتند، گفتند: "اى موسى، براى ما خدایى مانند خدایان آنها بساز." او گفت: "واقعاً شما مردمى نادان هستید. [7:139] "این مردم مرتکب کفر می شوند، از این رو آنچه انجام می دهند برای آنها مصیبت به بار می آورد.

ما تا این حد اشتباه می کنیم

به نام خدا

 

فرض کنید که فردی به شما پیشنهاد دیدن فیلمی را میدهد.  این فیلم طبق خواسته و میل شما تهیه میشود.  اما آن فرد در عوض نمایش فیلم، تمام زندگی شما را می گیرد.  آیا یک فیلم یک ساعته ارزش از دست دادن تمام زندگی را دارد؟ فردی که چنین پیشنهادی را به شما می دهد، شیطان است. شیطان در عوض نمایش چند خوشی ناچیز، زندگی جاودان در بهشت را از شما می گیرد.

 

[30:55]   ویوم تقوم الساعه یقسم المجرمون ما لبثوا غیر ساعه کذلک کانوا یوفکون

 

[30:55]   در آن روز هنگامی که آن ساعت فرا رسد، مجرمان قسم خواهند خورد که (در این دنیا) فقط یک ساعت بودند. آنها تا این حد اشتباه می ‌کردند.

 

زندگی سخت نتیجه فراموش کردن خدا



به نام خدا
در کشور آلمان در جنگ جهانی دوم شرایط اقتصادی سختی پیش آمده بود. مردم که وارد رستوران می شدند و غذا سفارش می دادند، فورا پول غذای سفارشی را می دادند ، زیرا می ترسیدند که تا پایان خوردن غذا قیمت آن گران شود. چنین شرایط سختی برای مردم پیش آمده بود. عدم ثبات قیمتها ، گرانی لحظه به لحظه زندگی را بر مردم سخت کرده بود. 
چنین شرایطی در حال حاضر در خیلی از کشورهای دنیا وجود دارد. هر کسی خدا را فراموش کند و از یاد خدا سرباز زند ، خدا شرایط سختی را برای او فراهم می آورد. مردم آلمان در توهم نژادپرستی به سر می بردند. خدا را از یاد برده بودند، در نتیجه خدا شرایط سختی را برای آنها فراهم آورد.

[20:124]
ومن اعرض عن ذکری فان له معیشتا ضنکا و نحشره یوم القیمه اعمی
و اما کسی که پیام مرا نادیده بگیرد، زندگی فلاکت باری خواهد داشت و روز رستاخیز، او را نابینا برمی انگیزیم."

توفیق الهی

به نام خدا

بزرگترین بدبختی ما این است که نمی دانیم چرا خدا بر فقط خواندن خودش در دعاها اصرار دارد. بعضی دستورات بسیار ساده و قطعی اند، اما نادیده گرفته میشوند. بعضی دستورات در عین سادگی و مهم بودن ، برعکس عمل میشوند. فرض کنید یکی به شما می گوید که از این غذا نخورید ، اما شما دقیقا از آن میخورید و در عین حال ادعا دارید که دستور او را اجرا کرده اید. خدا از کسی خواهش نمی کند که او را بخواند. این دستور برای نجات خودمان است. این یک آزمایش است. این یک انتخاب است. بعضی از مردم در عین این که می دانند ، کاری زشت است ، اما آن را انجام می دهند ، انگار یک نیروی ماورایی آنان را وادار می کند. این نیروی ماوایی از طریق تطمیع و لذتهای زودگذر آنان را تشویق به انجام آن می کند. از آنجا که هدایت دست خداست، کسانی که شایستگی بهشت را ندارند ، موفق به درک موضوعات ساده نمی شوند. این خداست که همه چیز را تحت کنترل خویش دارد. خدا هدایت افراد را بر عهده دارد. خدا همه چیز را کنترل می کند.

یاد خدا ، شاه کلید

به نام خدا

 

برای رهایی از دست شیطان ، ابتدا باید بدانیم که هدف شیطان چیست. شیطان می خواهد که انسان را وادار به نافرمانی خدا کند ، او می خواهد که انسان خدا را فراموش کند، تا که او را با خود وارد جهنم کند. این هدف اصلی شیطان است. شیطان خود خدا را فراموش کرد  و در نتیجه نافرمانی خدا را کرد و بر همین اساس می خواهد انسان را به همین کار وادار کند. وقتی که هدف شیطان شناسایی شد ، باید راهکارهایی برای جلوگیری از حمله او در نظر گرفت. ما باید کاری کنیم که هیچوقت خدا را فراموش نکنیم. نمازهای پنجگانه یکی از مهمترین روشهاست برای مقابله با شیطان.  در همه حال باید خدا را در نظر داشته باشیم. در حین رانندگی ، در حین وزنه برداری ، در حین تفریح ، در حین شادی ، در حین عروسی ، در حین کار باید خدا را بیاد آورد. یکی از بزرگترین حربه های شیطان این است که در این احوالات کسی به جز خدا را یاد کنید. شیطان یاد کردن غیر خدا را در نظر افراد زیبا و لذت بخش جلوه می دهد. یاد خدا مثل شاه کلید است. نفس ما طوری طراحی شده است که با یاد خدا باز می شود، فقط با یاد خدا به خواسته هایش می رسد ، فقط با یاد خدا آرامش می یابد. یاد کردن مسیح ، محمد ، علی ، فاطمه ، ابوالفضل در کارهای روزمره ، از حقه های شیطان است، تا که یاد خدا فراموش شود. شما گاو صندوق را با هر کلیدی نمی توانید باز کنید. باید کلید مخصوص آن را داشته باشید. یاد خدا همان کلید مخصوص است. یاد سایرین مثل کلیدهای دیگر است که مشکلی را حل نمی کند. یاد کردن ابوالفضل در کارهای روزمره واقعا مشکلی را حل نمی کند و اصولا بیفایده است.

خطر در راه است جدی بگیرید

از شر شیاطین به خدا پناه می برم
به نام خدا بخشنده مهربان

مطالبی که در این وبلاگ نوشته میشود به سادگی از آن رد نشوید. من با این مطالب زندگی می کنم. اینها مطالبی است که تمام وجوه زندگی من را تحت شعاع خود قرار داده است. مطالب خیلی ساده است. به خاطر سادگی آن را طرد نکنید. پیامها خیلی ساده اند. تمام مطالب براساس و محوریت "فقط خدا" می چرخد. اینها مطالبی است که عملا و موشکافانه از زندگی خودم و زندگی اطرافیان گرفته شده است. در دعاهای خویش فقط خدا را بخوانید. این تنها راه و کلید رستگاری شماست. هر بار که از جا بلند میشوید نگویید "یاعلی". پشت ماشینهای خویش ننویسید "بیمه ابوالفضل". فقط خدا صدای شما را می شنود. فقط خدا می تواند چیزی را بیمه کند. نگویید امام رضا ضامن آهو است. این شرک محض است. قبل از این که دیر شود ، از این حرفها دست بردارید.
معمولا آدم میتواند فقط به یک نفر فکر کند. آدمی فقط می تواند محبت یک نفر را در دل خویش نگه دارد. خدا برای هیچکس دو قلب قرار نداده است. بیایید از تجربیات خویش بگوییم. یکی از وزنه برداران به نام حسین رضا زاده ، شعارش "ابوالفضل" بود. در میان وزنه برداران ، این شعار مختص اوست. در اکثر مسابقات او از نام ابوالفضل استفاده می کرد. همین خود ثابت می کند که آدمی فطرتا فقط می تواند محبت یک نفر ماوراء الطبیعه را در دل خویش جای دهد. رضازاده به ندرت از نام محمد و علی و حسین استفاده میکند. زیرا او فطرتا و ذاتا تمایل به یک قدیس دارد. بعضی از ایرانیان حسین بن علی را انتخاب کرده اند.
فقط یک خدا و حتی فقط یک بت در نهاد ما انسانها گذاشته شده است. انسان فقط می تواند به یک موجود ماوراء الطبیعه تمایل نشان دهد. این تجربتا ثابت شده است. چرا آن موجود تک خدا نباشد. چرا حسین رضا زاده در حین وزنه برداشتن نباید به جای نام ابوالفضل از نام خدا استفاده کند!
بیایید از تجربیات روزانه خویش بگوییم . حسن نصرالله دیروز در مورد توهین به پیامبر محمد حرف می زد. او گفت که چرا به پیامبر محمد جد امام حسین توهین شده است؟ همانطور که می بینید حسن نصرالله امام حسین را به عنوان بت خویش برگزیده است. او وقتی که از پیامبر محمد حرف میزد ، فورا عبارت جد امام حسین را هم به آن اضافه کرد. انگار که تمام دنیا پیامبر محمد را با نام امام حسین می شناسند. انسانها فطرتا فقط یک بت انتخاب می کنند. اگر بت دیگری انتخاب هم بکنند ، فورا آن را به بت اصلی متصل می کنند. خدا از کسی خواهش نمی کند که یکتاپرست شود. زیرا خدا خداست و نهاد آدمیان را کاملا می شناسد. متاسفانه اکثریت مردم وارد جهنم میشوند. خدا یکی است. محمد و حسین هم برای خواندن فقط خدا تلاش کردند. این نکته خیلی مهم است. تنها چیزی که شما باید از محمد و سایر مقدسین یاد بگیرید ، خواندن فقط خداست، محوریت قراردادن فقط خداست.