خدا یکتاست

خدا یکتاست

یکتاپرستی
خدا یکتاست

خدا یکتاست

یکتاپرستی

تنها حلال مشکلات

بنام خدا بخشنده مهربان

 

خواندن مقدسین در کنار خدا یکی از بزرگترین مشکلات مردم ایران است. شاید تعجب کنید که می گویم تا وقتی که ملت ایران دست از این عقیده بر ندارند، مشکلات آنها حل نخواهد شد زیرا تمام مشکلات اقتصادی و سیاسی ایران کلیدش در دست خداست. در یکی از پستها یکی از افراد توضیحات زیر را نوشته بود که لازم دیدم اینجا جواب بدهم. 

 

((عزیزم اینا چین که نوشتی؟خب دلیل این کار میدونی چیه؟ما ادما خیلی گناه کاریم.قطعا وقتی دعا میکنیم.از خدا میخوایم.خدا به اعمالمون نگا میکنه میگه اگه براورده بشه لوس میشه فک میکنه.ازش راضیم به کاراش ادامه میده.برای همین ما از اماما میخوایم.چون اونا رابط بین ما و خدا هستن.پس ما از اونا میخوایم و اماما هم از خدا و قطعا خدا بازم اگه صلاح باشه دعای اماما رو مستجاب میکنه و یه مریض شفا پیدا میکنه.اره فدات شم.این طوریه.با مقدسات شوخیت نگیره.))

 

این اعتقاد، عقیده تعداد زیادی از مردم است. این خواننده می گوید که ما از اماما کمک می خواهیم چون آنها واسطه بین ما و خدا هستند! این دقیقا بزرگترین حربه شیطان است که تعداد زیادی از مردم را گول زده است. من به طور خلاصه دلایل رد این نظریه را بر اساس قرآن می نویسم:

 

1-   خدا از رگ گردن به ما نزدیک تر است، بنابراین نیازی به واسطه نیست.

 

وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ

(عمدا ترجمه آیات را ننوشتم)

 

2-   براساس آیه قرآن خدا از همه کس به افراد نزدیکتر است

 

وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنکُمْ وَلَٰکِن لَّا تُبْصِرُونَ

 

3-   خدا حتی از خود ما به نفس ما نزدیکتر است.

 

4-   کسانی که اینجوری فکر می کنند، یا نمی دانند خدا کیست و یا نمی دانند که اماما کی بودند. خدا کسی است که هیچ برگی از درخت بدون اطلاع و احاطه علمی خدا نمی افتد. اما مقدسین کسانی بودند که در زندگی خویش مریض می شدند و حتی قادر نبودند بچه خودشان را شفا دهند. شما بچه ندارید، نمی دانید که بچه چقدر برای آدم عزیز است. هیچکس نمی خواهد که بچه اش را از دست دهد. کسی که نتواند بچه خودش را شفا دهد چطوری می تواند بچه دیگران را شفا دهد!!

 

وَلِلَّهِ غَیْبُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا أَمْرُ السَّاعَةِ إِلَّا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ

 

5-   اگر فکر می کنید که شما آنان را وسیله قرار می دهید، باید بدانید که حتی پیامبران هم خودشان دنبال وسیله بودند.

 

أُولَٰئِکَ الَّذِینَ یَدْعُونَ یَبْتَغُونَ إِلَىٰ رَبِّهِمُ الْوَسِیلَةَ أَیُّهُمْ أَقْرَبُ وَیَرْجُونَ رَحْمَتَهُ وَیَخَافُونَ عَذَابَهُ إِنَّ عَذَابَ رَبِّکَ کَانَ مَحْذُورًا

 

6-   امامان بعد از مرگ دیگر قادر به شنیدن صدای شما نیستند تا بدانند که شما چی میگوئید و آن را به خدا برسانند. حتی اگر هم بشنوند، صدای چند نفر را باید به خدا برسانند؟ یک نفر! دو نفر! هزارنفر! در طول روز صدهها هزار نفر از امام حسین کمک می خواهند، آیا امام حسین میتواند صدای این همه را همزمان بشنود؟ آیا امام حسین می تواند نیات باطنی این همه را درک کند؟ آیا امام حسین می تواند مشکلات این همه را بفهمد؟ اگر بگویید بله، باید عرض کنم که شما امام حسین را شریک خدا قرار داده اید. زیرا فقط خداست که صدای تمام موجودات را میشنود و اوست که حتی نیات باطنی همه را میشنود و اوست که از تمام برگهایی که از درخت می افتد، مطلع است. آیا امام حسین از تمام برگهایی که از درختان می افتد مطلع است؟ اگر بگویید بله، پس شما برای خدا شریک قائل شده اید.

 

7-   چرا امام حسین در زمان زنده بودنش چنین قدرتی نداشت و همینکه فوت کرد، چنین قدرتی پیدا کرد؟ آیا شایسته نیست که دست از این عقیده بردارید و به سوی خدا برگردید، تا خدا تمام مشکلات شما را مثل آب خوردن حل کند.

 

8-   تمام کسانی که از غیر خدا کمک می خواهند (به هر دلیلی) ، کاملا به کار خود ایمان ندارند زیرا اگر ایمان داشتند در لحظات سخت که کاملا درگیر مشکلاتند، نا امید نمی شدند. آنها در لحظات سختی دوباره (فطرتا) به فکر خدا می افتند. امیدوارم که آن لحظه سخت، لحظه مرگ نباشد، زیرا دیگر در آنموقع ایمان بیفایده است.

 

9-    شیطان همیشه برای افراد مقدس بعد از مرگشان قالب می تراشد. از طریق این قالب مردم را کنترل می کند. مثل عروسک خیمه شب بازی که بچه ها فکر می کنند خود عروسک حرف می زند، اما در خفا کسی دیگر آنان را کنترل می کند. مقدسین وقتی بمیرند دیگر قادر به حرف زدن نیستند، بنابراین هر حرفی را میتوان به آنها نسبت داد. آنها حتی قادر نیستند که راست و غلط بودن حرفهای خود را مشخص کنند. اگر آنها میتوانستند حرفهای زیارت کنندگان را بشنوند، قطعا قادر به این کار هم بودند. اگر آنها صدای شما را میشنوند و شما میتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید، بهتر است از آنها چیزهای مهمتری بخواهید. مثلا این همه حدیث که در درست بودن آنها شک است، را به آنها نشان دهید و راست ودروغ بودن آن را مشخص کنید. یا اینکه در مورد سیاست و افعال ساستمداران از آنها بخواهید. یا در مورد مشکلات اقتصادی یک ملت با خدا صحبت کنند. آیا اینها کارهای مهمتری نیستند! برادر و خواهر مسلمان، فقط خدا قادر به این کار است. فقط خدا قادر به حل مشکلات است. این را از عمق جانم و با نهایت صداقت و برادرانه عرض می کنم. خدا را شاهد می گیرم که ذره ای دشمنی با کسی ندارم. خدا را شاهد می گیرم که من به هیچ حزب و گروهی وابسته نیستم. خدا را شاهد می گیرم که من وهابی نیستم. فقط یک بنده خدا هستم.

 

درنهایت : این که وهابی ها هم خواندن غیر خدا را (نه کامل) رد می کنند؛ دلیل نمیشود که من وهابی هستم. می دانم که وهابی ها به دلیل اعمال تروریستی نزد همه منفورند. اما این تنفر نباید منجر به خط کشیدن خطر قرمز ها شود. شما از وهابیت متنفرید (من هم متنفرم) ، به همین خاطر نمی خواهید هیچگونه تشابهی با آنها داشته باشید. اما باید بدانید که شیطان به علت همین طرز تفکر از بهشت اخراج شد. شیطان از آدم متنفر بود؛ شیطان در این راه حتی از خدا هم گذشت. همین تنفر شیطان باعث شد که حتی شیطان خدا را هم کنار بگذارد. ما نباید خواندن فقط خدا را کنار بگذاریم، فقط به این علت که ما از وهابیها متنفریم و نمی خواهیم ذره ای به آنها شباهت داشته باشیم! واقعا این میشود دلیل! به فکر خویش باشید و خود را نجات دهید. عذاب خدا در راه است. 

کمک خدا و مشکلات

بنام خدا بخشنده مهربان


آیا خدا نمی تواند مشکلات را رفع کند؟ چرا تعدادی از مردم جهان بر اثر جنگ از بین می روند؟ چرا تعداد زیادی از مردم جهان در فقر و عقب ماندگی به سر می برند؟ آیا خدا نمی تواند آنها را کمک کند؟ چرا خدا مشکلاتشان را حل نمی کند؟ این موارد سوالاتی است که ممکن است به ذهن هر انسانی برسد. طرحهای خدا خیلی پیچیده است. طرحهای خدا در ذهن ما جا نمی گیرد. انسانها در هر موقعیتی که باشند، خدا آنان را نسبت به آن موقعیت می سنجد. مهم نیست که ما چه مشکلاتی داشته باشیم؛ بلکه جبهه گیری و عکس العمل ما در برابر آن مشکلات در تغییر وضعیت ما تاثیر گذار است. کسی که درکشور پاکستان زندگی می کند، هر روز شاهد عملیات تروریستی است، خدا به آن مردم نگاه می کند تا ببیند که: آیا این مردم به علت بمبگذاری فکر کرده اند؟ آیا این مردم تا بحال فکر کرده اند که این بمبگذاریها ریشه در اعتقادات غلط آنان دارد؟ا گر آن مردم نقطه ضعف خود را بفهمند و آن را کنار بگذارند، خدا هم وضعیت آنان را حل خواهد کرد و آنان را از دست مشکلات نجات خواهد داد. از اینجا مشخص میشود که مسئولیت تمام مشکلات و عقب ماندگیها و کمبودها بر عهده خود انسانهاست. این خود انسانها هستند که زمینه ساز تولید مشکلات برای خود هستند. اگر آنها توبه نکنند و خود را تصحیح نکنند، خدا هم وضعیت آنان را تغییر نخواهد داد.


[13:11] لهُ معَقِّبَتٌ منْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَمنْ خَلفِهِ یَحْفَظُونَهُ منْ أمر اللهِ إنَّ اللهَ لا یُغَیِّر ما بِقَوْم حَتَّى یُغَیِّروا ما بِأنفُسِهِم وَإذَا أرادَ اللهُ بِقَوْم سُوءا فَلا مردَّ لهُ وَما لهُم منْ دُونِهِ منْ وَال


[13:11] فرشتگان) برای آنکه در کنار هر یک از شما باشند، نوبت عوض می کنند- ایشان مقابل شما و پشت سر شما هستند. آنها با شما می ‌مانند و طبق فرمان خدا از شما محافظت می ‌کنند. بنابراین، خدا وضعیت هیچ مردمی را تغییر نمی ‌دهد، مگر آنکه خودشان تصمیم بگیرند عوض شوند. اگر خدا هرگونه سختی برای مردم بخواهد، هیچ نیرویی نمی ‌تواند آن را متوقف سازد، زیرا آنها هیچ کس را غیر از او به عنوان مولا و سرور ندارند.  

دشمن اصلی آدمها شیاطین هستند

بنام خدا


بعضی از مسلمانان فکر می کنند که دشمن اصلی آنها امریکا و اسرائیل است. در حالی که واقعیت اینطور نیست. دشمن اصلی آنها شیاطین هستند. شیطان است که آنان را وادار کرده که از کتب حدیث و سنت پیروی کنند. همین علت باعث انحراف و عقب ماندگی آنها شده است. شیطان است که آنها را به پرستش مقدسین عادت داده است. دشمن اصلی انسانها که هیچوقت هم تمامی ندارد، شیاطین هستند. تنها چیزی که خدا در قرآن به عنوان دشمن ثابت و همیشگی معرفی نموده است، همان شیطان است.


انسان چقدر ضعیف است!

 بنام خدا


چند روز پیش بچه ام مریض بود. پیش پزشک بردم. یبوست داشت. پزشک گفت که باید آب بیشتر بنوشد. اما بچه به حرف ما گوش نمی کند و آب زیاد نمی نوشد، به همین خاطر مشکلات زیادی برایش پیش آمد.

در آنموقع که بچه ام را درمانگاه بردم، پیش خودم فکر کردم که ما انسانها چقدر ضعیفیم! اگر دو روز یبوست داشته باشی و نتوانی به دستشویی بروی، زندگی برایمان جهنم می شود. چطوری میتوان یک انسان را در کنار خدا قرار داد ، در حالیکه آن انسان اگر فقط سه روز دستشویی نرود، تمام بدنش سست میشود. چطوری می توان به خود جرات داد که یک انسان را به جای خدا خواند، در حالیکه آن انسان کاملا نیازمند خداست. اکثر مقدسین بعد از مرگشان بزرگ می شوند. امام حسین زمانی که زنده بود، در حادثه کربلا تنها گذاشته شد و کسی کمکش نکرد ولی بعد از مرگ مردم از او تقاضای شفای بچه می کنند. فقط چند لحظه تصور کنید که شما در زمان حسین بن علی بودید. در آن زمان حسین بن علی مثل همه انسانهای دیگر نماز به جا می آورد و غذا می خورد. حسین بن علی مثل انسانهای دیگر مریض می شد و هزاران نیاز دیگر. او حتی نمی توانست بچه خودش را شفا دهد. حالا چطوری بعد از مرگش می تواند نیازهای میلیونها نفر دیگر را برآورده کند. متاسفانه شیطان همه را فریب داده است. 

خدا باید بهترین خاطره شما باشد

بنام خدا


خدا باید بهترین خاطره شما باشد

 

خدا را آنقدر زیاد یاد کنید که یک خاطره خوب برای شما باشد. بعضی از مردم وقتی پدران و رسم و رسومات گذشته خویش را یاد می کنند، به نیکی و حسرت از آن یاد می کنند. مثلا می گویند که پدران ما چقدر خوب بوده اند. می گویند که تمدن ما در گذشته چقدر پیشرفته بوده است! آنان از گذشتگان و قبیله و قوم گذشته خویش تقدیر و تمجید می کنند. اما همین مردم هیچوقت به این اندازه از خدا به نیکی یاد نمی کنند. بعضی  از مردم وقتی از خدا یاد می کنند که زلزله و یا اتفاق بدی برای آنها پیش آید. در این حالت اتفاق بد را به خدا نسبت می دهند. ای کاش مردم خدا را هم به اندازه پدران و تمدن گذشته خویش تقدیر و تمجید می کردند.

 

[2:200] هنگامی که مناسک را به جا می ‌آورید، پیوسته خدا را یاد کنید. همان طور که پدر و مادر خود را یاد می کنید، یا حتی بهتر. بعضی از مردم می ‌گویند: "پروردگار ما، در این دنیا به ما بده،" در حالی که آنها هیچ سهمی در آخرت ندارند.

مردگان صدای ما را نمی شنوند

به نام خدا


مردگان صدای ما را نمی شنوند و از احوال زندگان بی خبرند. با این اوصاف، با مردگان راز و نیاز کردن کاملا بی نتیجه است. همانطور که زمان زنده بودنشان کاری از دست آنان بر نمی آمد ، زمانی که مردند به مراتب بی اراده تر می شوند و واقعا هیچ کاری از دست آنان بر نمی آید. عده ای از مردم با مقدسین خویش راز و نیاز می کنند، به این امید که مایه تقرب آنان به خدا شود. غافل از اینکه مردگان نمی توانند مایه تقرب به خدا باشند. بهترین دلیل عقلی برای این که مردگان قادر به انجام این کار نیستند این است که مردم به مقدسین خویش بلافاصله بعد از مرگ آنان قدرتهای ماوراء الطبیعه نسبت می دهند. در حالی آن افراد در زمان زنده بودنشان قادر به این کار نبوده اند. نه محمد و نه علی و حسین هیچوقت در زمان زنده بودنشان قادر به شفای بچه ها نبوده اند و هیچوقت هم برای انجام آن اعلام آمادگی نکرده اند. با این اوصاف این افراد چرا باید بعد از مردن چنین معجزه ای پیدا کنند و صاحب چنین صفتی شوند؟ ایا این چیزی جز حیله و فریب شیطان است. آیا غیر از این است که شیطان ایده های خود را در قالب مردگان و افراد خوب که مرده اند به مردم قالب می کند؟! طلب کمک از غیر خدا به بهانه شفاعت و وسیله گرفتن بهترین حربه در طول تمام تاریخ برای گمراه کردن مردم بوده است. شیطان به این طریق میلیاردها انسان را در طول تاریخ گمراه نموده است. آیا زمان آن نرسیده است که از خواب غفلت بیدار شویم و به خود آییم. علی و حسین از صدا زدنهای مردم کاملا بی خبرند.

 

[46:5] وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّنْ یَدْعُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ مَنْ لَا یَسْتَجِیبُ لَهُ إِلَى یَوْمِ الْقِیَمَةِ وَهُمْ عَنْ دُعَائِهِمْ غَفِلُونَ

[46:5] کیست گمراه تر از آنان که معبودانی را در کنار خدا می خوانند که آنها تا روز رستاخیز نتوانند پاسخشان دهند، و آنان از عبادات آنها به کلی بی خبرند؟

 

چرا باید از کسی طلب کمک کرد که صدای شما را نمی شنود؟ چه لذتی دارد!؟

خدا از رگ گردن به ما نزدیکتر است. شاید باور نکنید، خدا حتی از خود ما به نفس ما نزدیک ترو آگاه تر است.

 

[8:24] یَأیُّهَا الَّذِینَ ءامَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یُحْیِیکُمْ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ یَحُولُ بَیْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَیْهِ تُحْشَرُونَ

[8:24] ای کسانی که ایمان آورده اید، دعوت خدا و رسول را پاسخ دهید، هنگامی که شما را به سوی چیزی فرا می خواند که به شما زندگی می بخشد. این را بدانید که خدا از قلب شما به شما نزدیک تر است، و اینکه نزد او احضار خواهید شد.

 

 وقتی که نزدیک دو میلیون نفر از مردم در شهر اهواز برای زیارت یک ضریح  بیرون می آیند. آیا کسی از خود نمی پرسد که امام حسین مرده است و صدای آنها را نمی شنود! و نمی تواند نیازهای آنان را برآورده کند. صددرصد مردمی که به زیارت آن ضریح رفته بودند برای جلب منفعت و یا دفع ضرر و یا تقرب به خدا رفته بودند؛ از این سه حالت خارج نیست. اتفاقا آب شرب شهر اهواز در آن موقع کاملا آلوده بوده است. پس چرا امام حسین نتوانست مشکل اصلی دو میلیون نفر را حل کند؟ دهها هزار نفر در کربلا نزدیک حرم زندگی می کنند و هزاران مشکل دارند. چرا مشکل آنان حل نمی شود؟  آیا غیر از این است که فقط خدا قادر به حل مشکل مردم است. زمانی که ضریح از قم راه افتاد، من به یکی از دوستام گفتم که این ضریح دقیقا نوزده روز در ایران خواهد بود و همین طور هم شد. این نشانه ای بود از طرف خدا برای خودم. نوزده مضرب مشترک قرآن هم هست. از روز پنجم آذر تا بیست و چهارم آذر.

دریاچه ارومیه دارد خشک می شود؛ ایا به جز خدا کسی قادر به نجات آن است. اگر مردم ایران به امام حسین ارادت خاص دارند ، چرا از امام حسین برای نحات دریاچه کمک نمی خواهند؟ و چرا امام حسین نمی تواند برای مردمی که ارادت خاص نسبت به او دارند،  چنین کار مهمی از خدا بخواهد؟

 

دوست عزیزی که این وبلاگ را می خوانی، لطفا همین سوالات را از خانواده ات و دوستهایت بپرس. ایا غیر از این است که تمام مشکلات به دست فقط خدا حل میشود. اگر مردم منطقه ارومیه خالصانه از خدا نجات دریاچه را طالب شوند، صددرصد خدا آن را نجات خواهد داد. این را مطمئن باشید. خدا خداست، هرکاری برای او ممکن است.

قلب انسان مثل یک لیوان است که اگر در آن روغن بریزی، دیگر نمی توانی در آن آب بریزی. قلبی که پر از محبت امام حسین است، دیگر نمی تواند خدا را در خود جای دهد. لیوانی که هم آب در آن باشد و هم روغن؛ هیچکدام قابل استفاده نیستند و دیگر چنین قلبی قابل استفاده نیست. خدا برای هیچ انسانی دو قلب قرار نداده است. کسی که تمام زندگیش شده امام حسین، دیگر خدا در قلب او جایی ندارد.

[2:165] با این حال، برخی از مردم معبودانی را همتای خدا قرار می دهند و به آنها چنان عشق می ورزند که گویی خدا هستند. کسانی که ایمان دارند بیش از هر کس، به خدا عشق می ورزند. اگر فقط ستمکاران می ‌توانستند خود را هنگام روبرو شدن با عذاب ببینند، آنگاه متوجه می شدند که تمام قدرت‌ها فقط متعلق به خداست و عذاب خدا هیبت‌انگیز است

 

متاسفانه خیلی از مردم اهمیت این مورد را درک نمی کنند. من نمی دانم که چطوری و با چه زبان و لحن اهمیت چنین موردی را بیان کنم. واقعا دیگر از بیان این موضوع خسته شده ام. به انواع و اقسام مختلف و بوسیله انواع مثالها می خواهم که اهمیت این موضوع را در این وبلاگ بیان کنم. حتی در جاهای مختلف برای توجه افراد به اهمیت موضوع خواهش کرده ام، اما بسیار کم نتیجه گرفته ام.  البته خدا از کسی خواهش نمی کند که یکتاپرست شود. زیرا خدا خودش می داند که چکار می کند و او افراد بهشتی را قبلا انتخاب کرده است. و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین.