خدا یکتاست

خدا یکتاست

یکتاپرستی
خدا یکتاست

خدا یکتاست

یکتاپرستی

کره ماه

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم


در قسمتهای قبلی عرض شد که ماه و خورشید نقطه کنترل حوادث روی زمین هستند. جزر و مد و سونامی و زلزله و بارش و ... توسط گرانشهای ماه و خورشید ایجاد میشود. اگر خدا اراده کند که در یک نقطه از زمین سونامی و یا زلزله ایجاد کند، با تغییر چند درجه ای مدار ماه توسط فرشتگان ، براحتی میتواند این کار را انجام دهد. بدون کره ماه، پیش بینی آب و هوا عملا غیر ممکن خواهد شد. در این شرایط، متوسط اختلاف دما میان گرم ترین و سردترین نقاط زمین به حدی زیاد خواهد شد که حیات بشر به خطر خواهد افتاد. به گزارش سایت بیگ بنگ، چرخش منحصر بفرد و مطلوب محور زمین فصول را تعیین میکند، و آب و هوای ما را در راستای بقای حیات نگه می دارد. ماه ، زمین را بر روی محورش ثابت نگه می دارد، بنابراین زمین لرزش کمی دارد و قابل سکونت است.

در زمان پیامبر نوح، تغییرات ناگهانی در مدار ماه باعث سیل و طوفان فوق العاده ای شد که بشر تا آنوقت با آن روبرو نشده بود. گردش ماه به دور زمین صرفا یک مدار دائمی مارپیچی کامل و ساده نیست، بلکه به گفته ناسا، مدار چرخش آن تغییرهای اساسی و نوسان‌هایی دارد. این تغییرهای نوسانی آرام ، جزر و مدهای روی زمین را یا تشدید می‌کند یا مانع بروز آن‌ها می‌شود.

ماه طریقه زمانبندی، زمان روزه و حج را در زمین برای مردم تعیین میکند. هیچ قمری در منظومه شمسی به نسبت اندازه سیاره اش، به اندازه ماه بزرگ نیست. زیرا قطر ماه تقریبا یک چهارم قطر زمین است. این میزان قطر برای یک قمر خیلی زیاد است و دانشمندان ناسا در تعجبند که چطوری زمین چنین قمر بزرگی را نگه میدارد! و حتی بعضی ها به نظریه توخالی بودن کره ماه روی آورده اند. به هر حال نقش ماه حتی در روح و روان آدمیان غیرقابل انکار است. در زمان قرص کامل ماه، گرانش قوی آن باعث تاثیر در اعصاب و روان بشر خواهد شد.

بشقاب پرنده ها تکنولوژی عالم بالاتر هستند و بنابراین بشر هنوز خیلی با آن فاصله دارد. دانشمندان آمریکایی قطعاتی از بشقاب پرنده سقوط کرده را مورد آزمایش قرار دادند، بطوریکه ضخامت آن از یک ورقه نازک کاغذی هم کمتر بود. آن ها با پتکهای قوی هم نتوانستند آن را خم کنند. در کوره های ذوب آهن هم ذوب نشد و حتی گرم هم نشد. قطعا چنین آلیاژی در زمین یافت نمیشود. تکنولوژی بشقاب پرنده که بوسیله آن از سرعت نور هم بیشتر میتوان اوج گرفت. دانشمندان میگویند که یک بشقاب پرنده تمام تکنولوژی یک کیهان را در خود دارد.

بشر هم اکنون در دنیا در اوج پیشرفت خود قرار دارد . اما در مقابل علم عالم بالاتر هنوز در دوران بچگی خود قرار دارد. برخلاف باور عموم، عالمی که ما از آنجا تبعید شده ایم، آنچنان پیشرفته است که بشر حتی تصورش را هم نمیتواند بکند.

نکته مهمی را در پایان این قسمت خدمت عرض میکنم. مردم زمان ابراهیم تاثیرات ماه و خورشید و ستارگان را بر روی زمین و زندگی خویش دریافته بودند، آنها بعد از طوفان نوح از طریق پیامبرانی بعد ازنوح و یا خود نوح دریافته بودند که ماه تاثیر شگرفی بر ایجاد طوفان نوح داشته است. اما اشتباه آنها این بود که آنها می گفتند خدا ماه و خورشید را برای کنترل جهان خلق کرده است زیرا آنها را در مکان بلند تر گذاشته و آنها را ارجمند کرده و آنها در پیشگاه خدا دنیا را کنترل می کنند! آنها میگفتند که پس در نتیجه ما انسانها هم باید آنها را مقدس دانسته و برایشان احترام قائل بشویم و این اراده خداست و انسانها باید چیزی را که خدا با احترام نگاه می کند انسان هم باید برایش احترام قائل شود! و احترام قائل شدن برای ستاره ها و ماه و کرات دیگر مثل احترام گذاشتن برای خدا است! بعد از مطرح شدن این تصور، آنها شروع به ساختن معبدهایی برای ماه و ستارگان کردند و برایشان قربانی می کردند آنها ماه و ستارگان را با کلمات تقدیس و بزرگ می پنداشتند و در مقابل آنها سجده می کردند و با این تفکر اشتباه ، سعی در کامل کردن اراده پروردگار می کردند و این بنیان و اساس پرستش بتها و خدایان اشتباه بود. و این منطق آنها بود که باید ماه و ستارگان پرستش شوند.

و این در  تورات سوره ارمیا ( ۱۰ : ۷-۸) نقل شده است؛که می فرماید:

کسانی که از تو ای خدای بزرگ نمی ترسند، و این ترس شایسته تنها تو میباشد. در میان تمامی بزرگان این ملت و در تمام سرزمین هایشان کسی مانند تو نیست. و آنها این پندار و آموزه احمقانه را تصور کردند. و تفکر نابخردانه آنها این بود که این گفتار بی اساس و پوچ را از اراده تو پنداشتند در حالیکه این طور نیست.

 

در واقع مردم، این فکر گمراه را گسترش دادند که خدا خودش اراده کرده تا خورشید و ماه و ستارگان تقدیس شوند و شریک خدا قرار داده شوند. بعد از گذشت مدتی، پیامبران دروغین زیادی به انسانها دستور می دادند که به ستارگان خدمت کنید و برای آنها قربانی بدهید. و تمثال هایی از آنها بسازید تا زن و مرد و کودک همه برای آنها تعظیم کنند و ادعا می کردند که آنها دریافته اند که این تصویر خاص برای آن ستاره می باشد و آن را از طریق وحی به دست آورده اند یعنی به آنها وحی شده است و بعد ازآن مردم در زیر درختان و در بالای کوه معابدی را ساختند و مردم دور هم جمع می شدند و برای آنها تعظیم می کردند و پیامبران دروغین می گفتند که این تمثال ها منبع ضرر و سود می باشند و باید از آنها ترسید و برایشان تعظیم کرد و موجب موفقیت شما می شود و باید این کارها را انجام بدهید و این کارها را انجام ندهید!

و بعد از آن افراد دروغگوی دیگری نیز می گفتند ماه یا فلان ستاره یا فرشته به او الهام کرده که مرا اینگونه و به روشی خاص بپرستید و کارهای خاصی را انجام بدهید.

ابراهیم در دورانی این مراحل را طی کرد. او ابتدا به ستارگان و ماه و خورشید اعتقاد داشت و به سمت آنان گرایش پیدا کرد.

 

وَکَذَلِکَ نُرِی إِبْرَاهِیمَ مَلَکُوتَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَلِیَکُونَ مِنَ الْمُوقِنِینَ ﴿۷۵﴾

و این گونه ملکوت آسمانها و زمین را به ابراهیم نمایاندیم تا از جمله یقین‏ کنندگان باشد (۷۵)

 

 فَلَمَّا جَنَّ عَلَیْهِ اللَّیْلُ رَأَى کَوْکَبًا قَالَ هَذَا رَبِّی فَلَمَّا أَفَلَ قَالَ لَا أُحِبُّ الْآفِلِینَ ﴿۷۶﴾

پس چون شب بر او پرده افکند ستاره‏ اى دید گفت این پروردگار من است و آنگاه چون غروب کرد گفت غروب ‏کنندگان را دوست ندارم (۷۶)

 

 فَلَمَّا رَأَى الْقَمَرَ بَازِغًا قَالَ هَذَا رَبِّی فَلَمَّا أَفَلَ قَالَ لَئِنْ لَمْ یَهْدِنِی رَبِّی لَأَکُونَنَّ مِنَ الْقَوْمِ الضَّالِّینَ ﴿۷۷﴾

و چون ماه را در حال طلوع دید گفت این پروردگار من است آنگاه چون ناپدید شد گفت اگر پروردگارم مرا هدایت نکرده بود قطعا از گروه گمراهان بودم (۷۷)

 

فَلَمَّا رَأَى الشَّمْسَ بَازِغَةً قَالَ هَذَا رَبِّی هَذَا أَکْبَرُ فَلَمَّا أَفَلَتْ قَالَ یَا قَوْمِ إِنِّی بَرِیءٌ مِمَّا تُشْرِکُونَ ﴿۷۸﴾

پس چون خورشید را برآمده دید گفت این پروردگار من است این بزرگتر است و هنگامى که افول کرد گفت اى قوم من من از آنچه [براى خدا] شریک مى‏ سازید بیزارم (۷۸)

 

 إِنِّی وَجَّهْتُ وَجْهِیَ لِلَّذِی فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ حَنِیفًا وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِکِینَ ﴿۷۹﴾

من از روى اخلاص پاکدلانه روى خود را به سوى کسى گردانیدم که آسمانها و زمین را پدید آورده است و من از مشرکان نیستم (۷۹)

ابراهیم در نهایت درس بزرگی به بشریت داد و گفت: روى خود را به سوى کسى گردانیدم که ماه و خورشید و ستاره و آسمانها و زمین را پدید آورده است و من از مشرکان نیستم. درست است که ماه تاثیرات زیادی روی سیل و زلزله و ... در زمین دارد ولی ما موظفیم که فقط خدا را عبادت کنیم و فقط او را پرستش کنیم. درست است که ملائکه بوسیله ماه ، زلزله و سیل ایجاد میکنند، ولی ما موظفیم که فقط خدا را تاثیر در امور بدانیم و در رفع نیازها و بلاها، فقط او را بخوانیم. ما نباید ملائکه مسئول سیل و زلزله را در دعاهای خویش بخوانیم. بلکه باید فقط خدا را بخوانیم. درست است که پیامبر محمد کتاب قرآن بر او نازل شد و او آن را بر مردم ابلاغ کرد، ولی ما مسئولیم که فقط خدا را در دعاهای خویش بخوانیم.

فرقه ای به اسم رائیلیان چندین سال پیش در فرانسه پیدا شدند که سرنشینان بشقاب پرنده ها را خالق خویش میدانستند. آنها هنوز منتظرند که سرنشینان بشقاب پرنده ها بیایند و آنان را نجات دهند! آنها معتقدند که بشقاب پرنده ها آنان را خلق کرده اند و زمین محل این آزمایشگاه بوده است. آنها ایده هایی درست را با غلط آمیخته اند.

در کتابهای آسمانی تورات و قرآن تاکید شده است که خدا بشر را به زمین تبعید کرده است و ملائک را مسئول خدمات رسانی به آنان طی زمان تبعید، کرده است. ولی تمام این کارها برای این است که بشر دوباره به طرف خدا برگردد.

در واقع بشر موظف است که فقط خدا را موثر در امور بداند ولی بشر متوهم سلسله مراتب امور خدا را قطع میکند و کار را نیمه کاره رها میکند و به این طریق وسائل را بجای خدا پرستش میکند. ایمان به ملائکه جزو لوازم ایمان است ولی ما موظفیم فقط خدا را پرستش کنیم و فقط او را بخوانیم و فقط او را عبادت کنیم.

 

إِنِّی وَجَّهْتُ وَجْهِیَ لِلَّذِی فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ حَنِیفًا وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِکِینَ ﴿۷۹﴾

من از روى اخلاص پاکدلانه روى خود را به سوى کسى گردانیدم که آسمانها و زمین را پدید آورده است و من از مشرکان نیستم (۷۹)

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد