خدا یکتاست

خدا یکتاست

یکتاپرستی
خدا یکتاست

خدا یکتاست

یکتاپرستی

کمک خدا و مشکلات

بنام خدا بخشنده مهربان


آیا خدا نمی تواند مشکلات را رفع کند؟ چرا تعدادی از مردم جهان بر اثر جنگ از بین می روند؟ چرا تعداد زیادی از مردم جهان در فقر و عقب ماندگی به سر می برند؟ آیا خدا نمی تواند آنها را کمک کند؟ چرا خدا مشکلاتشان را حل نمی کند؟ این موارد سوالاتی است که ممکن است به ذهن هر انسانی برسد. طرحهای خدا خیلی پیچیده است. طرحهای خدا در ذهن ما جا نمی گیرد. انسانها در هر موقعیتی که باشند، خدا آنان را نسبت به آن موقعیت می سنجد. مهم نیست که ما چه مشکلاتی داشته باشیم؛ بلکه جبهه گیری و عکس العمل ما در برابر آن مشکلات در تغییر وضعیت ما تاثیر گذار است. کسی که درکشور پاکستان زندگی می کند، هر روز شاهد عملیات تروریستی است، خدا به آن مردم نگاه می کند تا ببیند که: آیا این مردم به علت بمبگذاری فکر کرده اند؟ آیا این مردم تا بحال فکر کرده اند که این بمبگذاریها ریشه در اعتقادات غلط آنان دارد؟ا گر آن مردم نقطه ضعف خود را بفهمند و آن را کنار بگذارند، خدا هم وضعیت آنان را حل خواهد کرد و آنان را از دست مشکلات نجات خواهد داد. از اینجا مشخص میشود که مسئولیت تمام مشکلات و عقب ماندگیها و کمبودها بر عهده خود انسانهاست. این خود انسانها هستند که زمینه ساز تولید مشکلات برای خود هستند. اگر آنها توبه نکنند و خود را تصحیح نکنند، خدا هم وضعیت آنان را تغییر نخواهد داد.


[13:11] لهُ معَقِّبَتٌ منْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَمنْ خَلفِهِ یَحْفَظُونَهُ منْ أمر اللهِ إنَّ اللهَ لا یُغَیِّر ما بِقَوْم حَتَّى یُغَیِّروا ما بِأنفُسِهِم وَإذَا أرادَ اللهُ بِقَوْم سُوءا فَلا مردَّ لهُ وَما لهُم منْ دُونِهِ منْ وَال


[13:11] فرشتگان) برای آنکه در کنار هر یک از شما باشند، نوبت عوض می کنند- ایشان مقابل شما و پشت سر شما هستند. آنها با شما می ‌مانند و طبق فرمان خدا از شما محافظت می ‌کنند. بنابراین، خدا وضعیت هیچ مردمی را تغییر نمی ‌دهد، مگر آنکه خودشان تصمیم بگیرند عوض شوند. اگر خدا هرگونه سختی برای مردم بخواهد، هیچ نیرویی نمی ‌تواند آن را متوقف سازد، زیرا آنها هیچ کس را غیر از او به عنوان مولا و سرور ندارند.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد