خدا یکتاست

خدا یکتاست

یکتاپرستی
خدا یکتاست

خدا یکتاست

یکتاپرستی

یک میلیارد!

به نام خدا


بعضی ها می گویند که اگر خدا یک میلیارد به من بدهد ، دیگر او را پرستش خواهم کرد و قدر او را خواهم دانست. این افراد برای خدا شرط و شروط تعیین می کنند. این نشان می دهد که آنها هنوز نفهمیده اند که خدا چیزهای زیادی بهتر از یک میلیارد به آنها داده است. تصور کنید که صورت شما نصف سالم و نصف سوخته باشد؛ آیا حاضرید که یک میلیارد را بدهید در ازای یک صورت سالم؟ بله شما حاضرید. پس می بینید که خدا خیلی نعمتهای یک میلیاردی به ما داده است که قابل شمارش نیست. آیا خدا قابل ستایش نیست؟ آیا خدا شایسته تر از دیگران برای خواندن نیست؟ ایا شایسته و بایسته نیست که خدای را روزی هزاران بار سپاس و ستایش گوییم.

مردن بهتر از برده شیطان بودن است

به نام خدا


ما قبلا در بهشت بودیم و در خوشبختی کامل زندگی می کردیم. اما نفس ما سرکش شد.  خدا می توانست در همان موقع ما را به جهنم بیندازد. اما خدا فرصت دیگری به ما داد.  خدا می خواست که ما خودمان نفس خویش را ببینیم.  خدا می خواست که ما خودمان نفس بد خویش را ببینیم. تا که مشخص شود ما خود خطا کاریم.  خدا ما را آفریده است که به ما رحم کند. او می دانست که تعداد محدودی از موجودات میان انسانها و جنها شایسته بهشت خواهند بود. به همین خاطر فرصت دیگری به ما داد تا که به ما رحم کند و ما را از آتش جهنم نجات دهد. به همین دلیل خدا در آیه 30 سوره بقره به فرشتگان می فرماید که من چیزی می دانم که شما نمی دانید. خدا می دانست که عده کمی از انسانها و جنها موفق به توبه خواهند شد و شایسته نیست که وارد جهنم شوند. ما در امتحان به سر می بریم. پس باید تمام توجه خود را به امتحان محدود سازیم. آیا کسی که در سر جلسه امتحان مشغول بازی است می تواند قبول شود؟ مطمئنا نه؟

اگر تو می دانستی که انجام دستورات خدا چقدر لذت بخش است، هیچوقت دستورات او را نادیده نمی گرفتید. دستورات خدا پیشنهادات نیست ، بلکه باید انجام پذیرد. کسی که این مورد را نادیده گیرد ، برده شیطان خواهد شد. مردن بهتر از برده شیطان شدن است.

مقام خدا را درک کردن

بنام خدا


مقام خدا را درک کردن

 

مشکل اصلی انسانها عدم درک مقام و رتبه خدا است. انسانها هنوز قدرت و عظمت خدا را درک نکرده اند. هر چند که ظاهرا خدا را ستایش می کنند. نشانه های زیادی این مورد را تایید می کنند که مشکل اصلی انسانها عدم درک قدرت و عظمت خدا است. کسی که در نماز و دعاها نام محمد را در کنار نام خدا قرار دهد،   یا این که اصلا نمی داند خدا کیست و او را درک نکرده است و یا این که اصلا نمی داند که محمد کی بود. کسی که مقام و عظمت خدا را حس کند، هیچوقت به خود اجازه نمی دهد که نام کسی دیگر را در کنار او قرار دهد. کسی که بداند تمام آسمانها و زمین ساخت خدای یگانه است، هیچوقت در نمازها نام محمد را ذکر نمی کند. اگر از یک فرد عادی بپرسید که چه کسی آسمان و زمین را آفریده است؟ او جواب خواهد داد خدا. اگر از او بپرسید که چه کسی مرگ و زندگی را آفریده است؟ او خواهد گفت خدا. اگر از او بپرسید چه کسی به شما خانه و ماشین داده است، خواهد گفت خدا. با این اوصاف محمد برای شما چه کار کرده اند؟ چرا وقتی خدا را ذکر می نمائید ، ساده می گوئید "خدا". در حالی وقتی اسم محمد را ذکر می کنید، سلام و صلوات می فرستید؟ آیا کارهایی که خدا برای شما انجام داده است از کارهای مقدسین شما کمتر است؟ اگر شما در این حالت به سر می برید، یعنی اینکه عظمت خدا را هنوز درک نکرده اید.



 

بی تفاوت بودن

به نام خدا

بی تفاوت بودن

یکی از علتهایی که انسانها نمی توانند از دست گناه خلاص شوند ، دروغ گویی درونی است. نسبت به گناهانی که می بینید بی تفاوت نباشید. همیشه حق را بگویید. همیشه راست را بگویید، حتی اگر به ضررتان باشد. اگر نسبت به محیط خویش بی تفاوت باشید، دورویی در درون شما رشد خواهد کرد و در نتیجه حتی نمی توانید از دست گناهان کوچک نجات یابید. نمی توانید از گناهان خویش توبه کنید. راست گویی در همه حال پیش نیاز توبه است. کسی را می شناسم که در محیط کارش هیچوقت نماز نمی خواند. او در محیط کارش هم رنگ سایرین است. نسبت به گناهانی که اطرافیان انجام می دهند، بی تفاوت است. حداقل می توان حقیقت را گفت. حداقل می توان محیط گناه را ترک کرد. حداقل می توان در حین انجام گناه ، محیط را ترک کرد.

[39:33] اما کسانی که حقیقت را رواج می دهند و به آن ایمان دارند، پرهیزکار هستند.

[33:8] پس از آن، او مطمئناً از راستگویان دربارهٔ راستگویی شان سئوال خواهد کرد و برای کافران (به این حقیقت قرآنی) عذابی دردناک آماده کرده است.


[33:24] خدا مطمئناً پاداش راستگویان را به خاطر راستگویی شان خواهد داد و منافقان را اگر بخواهد یا تنبیه می کند، یا آنها را مورد بخشش قرار می دهد. خداست عفوکننده، مهربان ترین.