خدا یکتاست

خدا یکتاست

یکتاپرستی
خدا یکتاست

خدا یکتاست

یکتاپرستی

عبارت آل الله از کجا آمده است؟

 

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

 

عبارت آل الله از کجا آمده است؟

 

آل الله لفظی است که این روزها علنا در مورد خاندان پیامبر محمد بکار میرود. در تلویزیون و کتابها علنا این لفظ بکار میرود بدون هیچگونه ترس و واهمه ای از شریک قائل شدن برای خدا. بکاربردن این لفظ دقیقا مثل بکار بردن کلمه ابناء الله است که در قرآن منع شده است. بهتر است به تاریخچه بکارگیری این کلمه توجه کنیم تا متوجه شویم که دقیقا آل الله ، روی دیگر سکه شرک و بت پرستی است. در زمان قبل از بعثت پیامبر محمد، قبیله قریش در دوران جاهلیت خود را آل الله می نامیدند، بجهت محافظت از کعبه. بهودیان و مسیحیان در قرآن بخاطر استفاده از لفظ ابناء الله مورد سرزنش قرار گرفته اند . البته آنها قطعا منظورشان از ابناء الله و آل الله ، خاندان و فرزندان ژنتیکی نبوده است، بلکه منظورشان نزدیکان و برگزیده های خدا بوده است ولی باز هم مورد نقد قرآن قرار گرفته اند.

 

وَقَالَتِ الْیَهُودُ وَالنَّصَارَى نَحْنُ أَبْنَاءُ اللَّهِ وَأَحِبَّاؤُهُ قُلْ فَلِمَ یُعَذِّبُکُمْ بِذُنُوبِکُمْ بَلْ أَنْتُمْ بَشَرٌ مِمَّنْ خَلَقَ یَغْفِرُ لِمَنْ یَشَاءُ وَیُعَذِّبُ مَنْ یَشَاءُ وَلِلَّهِ مُلْکُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَیْنَهُمَا وَإِلَیْهِ الْمَصِیرُ ﴿۱۸﴾

 

و یهودان و ترسایان گفتند ما پسران خدا و برگزیده های او هستیم بگو پس چرا شما را به [کیفر] گناهانتان عذاب مى ‏کند [نه] بلکه شما [هم] بشرید از جمله کسانى که آفریده است هر که را بخواهد مى ‏آمرزد و هر که را بخواهد عذاب مى ‏کند و فرمانروایى آسمانها و زمین و آنچه میان آن دو مى‏ باشد از آن خداست و بازگشت [همه] به سوى اوست (۱۸)

 

بهاء الله موسس مذهب بهائیت، هم نسب خود را از یک طرف به پیامبر ابراهیم و از یک طرف به زرتشت متصل مینمود و بر همین منوال، خود را آل الله معرفی می نمود.

ابن الله و آل الله یعنی اینکه خدا فرزندان و خاندانی برای خود برگزیده است و این در تعارض با یگانگی خداست. بشر مثل این که خیلی دوست دارد از یک سوراخ بارها گزیده شود. وقتی سرنوشت مسیحیان و یهودیان را می بینیم که چطوری پیامبران را خانواده و فرزندان خدا می نامند، در آنصورت باید عبرت بگیریم؛ ولی بشر در عوض از راه دیگری همان تفکرات کفر آمیز را تکرار میکند.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد