خدا یکتاست

خدا یکتاست

یکتاپرستی
خدا یکتاست

خدا یکتاست

یکتاپرستی

زنبور عسل

اعوذ بالله من الشیطن الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم


خدا در قرآن مجید فرموده است که به زنبور عسل وحی میشود. قطعا باید در طریقه زندگی او شگفتیهای فراوانی باشد. او خانه هایش را بصورت شش ضلعی میسازد. وقتی بقول قرآن، طریقه خانه سازی او از طرف خدا وحی شده است یعنی نمونه کوچکی از تکنولوژی عالم بالاتر در آن نهفته است. بیایید نظر دانشمندان را در مورد خانه سازی زنبور عسل بدانیم.

 

 

·      خانه ها بصورت شش ضلعی کنار هم ساخته میشوند. این باعث میشود که بیشترین مقدار عسل در آن جای گیرد و کمترین موم در ساخت خانه استفاده شود.

·      اگر خانه ها بصورت دایره ای ساخته میشد، فضاهای گپ و بدون استفاده بین دایره ها ایجاد میشد و باعث اتلاف فضا و موم میشد.

·      اگر خانه ها به شکل مربع و یا پنج ضلعی و یا هفت ضلعی ساخته میشد، موم بیشتری مصرف میشد و عسل کمتری در آن مساحت جای میگرفت و این مورد از طریق فرمولهای ریاضی ثابت شده است.

·      شما اگر یک کندو پر از عسل را در دستت نگهداری، به هم نمیریزد. اگر ساختار مومها بصورت غیر از شش ضلعی بود، کندوی عسل در دستان به هم میریخت. یعنی حداکثر استحکام ساختاری کندو فقط با شش ضلعی تامین میشود.

·      اندازه شش ضلعی به اندازه ای است که سر زنبور در آن جای گیرد.

·      برای ساخت یک کیلو گرم موم، 12 کیلوگرم عسل نیاز است. در ضمن تولید موم برای زنبور بسیار زمان بر و هزینه بردار است. بنابراین شش ضلعی کمترین موم را نیاز دارد.

·      حتی زنبور عسلها ، در زمان کوچ مومها را با خود میبرند تا دوباره مورد استفاده قرار گیرد و زمان کمتری در ساخت کندوی جدید صرف کنند.

·      در حین ساخت کندو با موم زنبورها دمای کندویشان را حدود ۳۵ درجه نگه میدارند که برای کار با موم کاملا مناسب است. زیرا در دمای پایین تر، موم سفت است و نمیتوان با آن کار کرد و در دمای بالاتر، شکل دادن به آن سخت است.

·      عسل و موم ضد قارچند و در پیشگیری از بیماریهای قارچی بسیار مفیدند.

·      پادشاهان قدیم به خاصیت این ماده مهم پی برده بودند و برای مومیایی اجساد استفاده میکردند. خاصیت عایق آن فوق العاده است.

·      عسل بعد از هزار سال هم سالم میماند زیرا میکروب در آن زنده نمی ماند و این از شگفتیهای آن است.

·      طرز ساخت عسل از گیاهان و گلها، آنچنان شگفت انگیز است که تمام خواص دارویی گیاهان و گلها به عسل منتقل میشود. به همین خاطر واقعا عسل یک فراماده است و انگار از بهشت آمده است و در درمان بیماریهای مختلف به عنوان شفا عمل میکند. به همین خاطر میفرماید که عسل برای بدن شفاست. فرآیند وحی به زنبور بسیار پیچیده است و در زندگی ما انسانها بسیار موثرند. زنبور عسل در حین جمع آوری شهد گلها و گیاهان، روی آن گلی که باید بنشیند، می نشیند و عسل آن را کسی که باید شفا یابد، مصرف میکند. اگر خدا شفای کسی را در فلان گل قرار داده باشد و آن فرد اگر بنا به اراده خدا قرار باشد که شفا یابد، از آن عسل مصرف میکند.

·      انواع زنبورهای دیگر هم هستند که عسل چندانی تولید نمی کنند و به اندازه نیاز خودشان تولید میکنند. اما زنبور عسل، بیشتر از نیاز خود تولید میکند و این به امر خداست تا انسانها هم از آن بهره برند.

·      زنبور عسل در حین جمع آوری شهد گلها و گیاهان، ناخودآگاه گرده افشانی هم انجام میدهد و باعث بقای گلها و گیاهان زیادی میشود. اگر زنبور عسل نباشد، بعد از چند سال اثری از گلها و گیاهان زیبا نیست و همگی نابود میشوند. آنوقت خود بشر باید گل بکارد و گیاه بکارد؛ درحالیکه اکنون مفت در اختیارش است.

·      خدا به زنبور عسل وحی میکند. دانشمندان ثابت کرده اند که زمین بدون زنبور عسل در عرض کمتر از سه سال نابود میشود. اهمیت وحی از اینجا ناشی میشود. زمین بدون وحی، خرابه ای بیش نیست. بشر بیخودی به خود مغرور است. اهمیت وحی در پیام خدا هم هست. پیامی که خدا در کتب آسمانی برای مردم جهان فرستاده است، باعث شده که زمین هنوز برپا باشد و اگر این نوع از وحی نبود، تابحال بشر همدیگر را بکلی نابود کرده بودند.

·      خدا در قرآن شفا را در عسل و قرآن قرار داده است. عسل شفای جسم و قرآن شفای روح است. هر دو وحی شده اند و از عالم بالاترند. این نشان میدهد که ما چقدر وابسته به عالم بالاتریم. بدون وحی از طرف خدا بشر نمیتواند بیش از سه سال در زمین زندگی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد